måndag 7 januari 2013

Året börjar bra

Idag har jag återvänt till - inte brottsplatsen - men väl arbetsplatsen. Det känns som om jag varit borta en lång tid. Och det är inte bara i Betlehem det sker mirakel, här i min fönsterkarm, har det minsann också skett mirakel. Kolla själva!
Vacker eller hur? Inte visste jag att sådana här blommar!! Tack min godaste vän Helena, som för flera år sedan förärat mig dessa blomskott. Jag har haft dem som dekorativa, gröna växter här på jobbet eftersom de inte kräver så mycket omsorg.


För familjens jägare blev det direkt utdelning - på årets allra första jakttripp - en fin orrtupp från Ersnässkogen, som nu kommer att anrättas på det bästa sätt som tänkas kan. Bra kombination att både vara jägare och gourmetkock! Det ni!


Julen är nu "nedmonterad" för det här året. Kvar i fönstret finns dock en vacker amaryllis som fortfarande blommar och ytterligare en fin julblomma. Tomtar, ljusstakar och stjärnor har däremot bäddats ner i väntan på nästa advent. Det är bara 10 1/2 månad kvar, våren och sommaren går fort, som ni vet.

Visst har ni sett att ljuset har återvänt. Idag visade sig solen en lång stund på förmiddagen, tyvärr hann jag inte med att föreviga den.

Hej svejs hälsar Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar